Moa Hollsten blir praktikant i Bryssel

Lemlänningen Moa Hollsten blir från och med hösten nästa Ålandspraktikant hos Europaparlamentarikern Maria Ohisalo, De Gröna. Det skriver Hållbart initiativs Alfons Röblom i ett pressmeddelande.
Hollsten har studerat internationella relationer i Nederländerna och har tidigare genomfört praktik i Bryssel med landskapsregeringens ministerråd Anton Nilsson.
– Jag är väldigt taggad på att få arbeta med Maria och resten av hennes team under hösten, och jag ser fram emot flera spännande, meningsfulla och lärorika månader, säger Hollsten i pressmeddelandet.
Under sin praktikperiod kommer Moa Hollsten arbeta med kommunikation, administration och EU-politiska frågor, med särskilt fokus på frågor som berör Åland.
Praktiken, som genomförs från den 7 september fram till årsskiftet, är en del av det samarbete mellan Hållbart Initiativ och Europaparlamentariker Maria Ohisalo som inleddes i samband med EU-valet 2024.