Hoppa till huvudinnehåll
Ålands Radio & TV
  • Start
  • Nyheter
  • Sport
  • Kultur
  • Poddar
  • Sommarprat
Sök
  • Start
  • Nyheter
  • Sport
  • Kultur
  • Poddar
  • Sommarprat

Om ÅRTV

  • Om bolaget
  • Personal
  • Jobba hos oss
  • Frekvenser
  • ÅRTV svarar

Kundservice

  • Kontakta oss
  • Felanmälan
  • Tillgänglighet
  • Tipsa oss
  • Firarmix
  • Sök

Följ oss

  • Facebook
  • Instagram
  • X
Ålands Radio & TV
Tipsa oss
Ansvarig utgivare: Heidi Grandell-Sonck
© Ålands Radio & TV AB 2026

Weuro simmade hem FM-stafettmedaljer

Olivia Weuro tog två FM-brons i helgen. Arkivbild. Foto: Owe Sjöblom

Olivia Weuro var med och tog två stafettbrons under helgens FM-tävlingar i simning i Esbo med sin klubb Helsingfors simsällskap.

Weuro tog sig även till final på 100 meter fritt där det blev en sjätteplats. Under mästerskapen blev det även två b-finaler på 50 meter frisim och 50 meter fjärilsim för Weuro.

Från Ålands simförening deltog Natalie Örnkvist och Selma Nordberg. Örnkvist var ensam i parasimmarnas 100 meter bröst och kom i mål på tiden 2.05,10. Hon fick även ta emot priset som årets parasimmare 2025 för sina resultat under förra årets VM.

Selma Nordberg simmade sju distanser där hon slog åländskt rekord på 50 meter bröst. På 100 meter bröst slog hon ett 22 år gammalt åldersklassrekord i 17-årsklassen när hon slog i kaklet på 1.21,50. Hon slog även personligt rekord på 50 meter frisim.

Taggar

  1. Sport
  2. Simning

Författare

  1. Dan Sjöblom-SvenssonVisa profil
Publicerad 28.6.2026 kl. 20:14