Hoppa till huvudinnehåll
Ålands Radio & TV
  • Start
  • Nyheter
  • Sport
  • Kultur
  • Poddar
  • Sommarprat
Sök
  • Start
  • Nyheter
  • Sport
  • Kultur
  • Poddar
  • Sommarprat

Om ÅRTV

  • Om bolaget
  • Personal
  • Jobba hos oss
  • Frekvenser
  • ÅRTV svarar

Kundservice

  • Kontakta oss
  • Felanmälan
  • Tillgänglighet
  • Tipsa oss
  • Firarmix
  • Sök

Följ oss

  • Facebook
  • Instagram
  • X
Ålands Radio & TV
Tipsa oss
Ansvarig utgivare: Heidi Grandell-Sonck
© Ålands Radio & TV AB 2026

Staden ska se över sina skyltregler efter E-meals anhållan om att få göra reklam

Byggnadsnämnden tycker att staden bör se över sitt regelverk för skyltar och digitala skärmar. Foto: Pawel Czerwinski, Unsplash

Stadens regelverk för skyltar och digitala skärmar behöver ses över. Det anser byggnadsnämnden i Mariehamn.

Inför förra mötet hade restaurangen E-meal lämnat in en anhållan om att få använda sin digitala utomhusskärm till att göra reklam, även för annat än den egna restaurangen.

Byggnadsinspektören hade föreslagit att nämnden skulle avslå ansökan, men byggnadsnämnden återremitterade nu ansökan för vidare beredning.

E-meal vill göra reklam på storskärm – staden föreslår avslag

Läs artikel

Taggar

  1. Nyheter
  2. Mariehamns stad
  3. Byggnadsinspektionen
  4. Näringsliv
  5. E-meal

Författare

  1. Malin LundbergVisa profil
Publicerad 26.6.2026 kl. 14:42|Uppdaterad 26.6.2026 kl. 17:14