Staden ska se över sina skyltregler efter E-meals anhållan om att få göra reklam

Stadens regelverk för skyltar och digitala skärmar behöver ses över. Det anser byggnadsnämnden i Mariehamn.
Inför förra mötet hade restaurangen E-meal lämnat in en anhållan om att få använda sin digitala utomhusskärm till att göra reklam, även för annat än den egna restaurangen.
Byggnadsinspektören hade föreslagit att nämnden skulle avslå ansökan, men byggnadsnämnden återremitterade nu ansökan för vidare beredning.
Författare
|
