Söderström och Karlsson blev sprintmästare

Orienterarna Julia Söderström från LUIA och Markus Karlsson från Jomala IK blev åländska mästare i sprint.
Sprint-ÅM avgjordes på tisdagskvällen och tävlingen utgick från Lilla holmen i Mariehamn.
Totalt deltog 30 löpare och i damklassen segrade Julia Söderström före klubbkamraterna Louise Alm och Ellen Rosenberg.
Markus Karlsson vann herrklassen före Henrik Söderström och Oscar Blomster, båda från LUIA.
Nästa tävling på hemmaplan för orienterarna är ÅM-lång som ordnas den 14 augusti i samband med Åland Sport Week.
Kompletta resultat från sprint-ÅM hittar du här.