Mariehamns stads uppmaning - försiktig med igelkottarna

Mariehamns stad går nu ut med en uppmaning om att vara försiktig på vägarna då igelkottssäsongen är som hetast.
Äger du en robotgräsklippare så ska även du vara försiktig. Det är just den här perioden som de nyfödda igelkottarna ger sig ut på äventyr och kan dyka upp på vägar. Staden uppmanar att du ska sänka farten och hålla extra uppsikt nära buskage och grönområden.