Hoppa till huvudinnehåll
Ålands Radio & TV
  • Start
  • Nyheter
  • Sport
  • Kultur
  • Poddar
  • Sommarprat
Sök
  • Start
  • Nyheter
  • Sport
  • Kultur
  • Poddar
  • Sommarprat

Om ÅRTV

  • Om bolaget
  • Personal
  • Jobba hos oss
  • Frekvenser
  • ÅRTV svarar

Kundservice

  • Kontakta oss
  • Felanmälan
  • Tillgänglighet
  • Tipsa oss
  • Firarmix
  • Sök

Följ oss

  • Facebook
  • Instagram
  • X
Ålands Radio & TV
Tipsa oss
Ansvarig utgivare: Heidi Grandell-Sonck
© Ålands Radio & TV AB 2026

Lättade resedirektiv möjliggör fler resor

Vi måste våga börja leva, säger Annette Holmberg-Jansson. Arkivfoto: Rasmus Olin.

Resedirektiven om att undvika onödiga resor är nu borttagna från både landskapsregeringens och THL:s hemsida. Det informerade landskapsregeringen om på presskonferensen i går.

I och med den låga incidensen på Åland är det nu alltså möjligt att resa inom landet och besöka vänner och bekanta.

- Det har lättat upp. Vi måste ju någon gång börja leva också, säger social- och hälsovårdsminister Annette Holmberg-Jansson (MSÅ).

De lättade resedirektiven till trots står ändå vissa restriktioner och rekommendationer kvar gällande resande, exempelvis om sju dagars frivillig karantän.

- Man kan resa, men det finns restriktioner man måste förhålla sig till, säger Annette Holmberg-Jansson.

Taggar

  1. Nyheter
  2. Coronapandemin

Författare

  1. Nelly Björkqvist
Publicerad 8.6.2021 kl. 15:21|Uppdaterad 8.6.2021 kl. 16:42