Glass förstördes när elsladd drogs ur kiosk – ärendet har polisanmälts

Glasskiosken i Sjökvarteret blev utan el natten mellan tisdag och onsdag med mycket förstörd glass som följd.
Rafaela Sjöström från Systrarnas glass som driver kiosken misstänker att någon dragit ur sladden med flit. Hon berättar för Ålands Radio att man just nu håller på att göra sig av med all den glass som smält samtidigt som man försöker få tag på ny glass att sälja.

– Det är väldigt ledsamt och olyckligt att andra ska förstöra. Ärendet är polisanmält och vi hoppas att ingen annan råkar ut för samma sak, säger hon.
Kiosken i Sjökvarteret håller nu stängt tills man har ny glass på plats. Företagets kiosker i Badhusparken och på Torggatan har öppet som vanligt.
Taggar
Författare
|