Eldning av gas föranledde larmsamtal

Räddningsmyndigheterna blev larmade till en brand på Vikingagränd i norra Mariehamn under måndagsförmiddagen.
Och brann gjorde det men under kontrollerade former.
– Det finns en gasanläggning där och de pågick arbete med att tömma den vilket man gör med eld, säger räddningsledare i beredskap Ted Andersson.
Arbetet var anmält till räddningsmyndigheterna.
– Det var en förbipasserande som såg elden och ringde larmcentralen men det krävdes inga åtgärder från vår sida, säger han.
Författare
|