Dricksvattnet i Västerkalmare och Österkalmare stängs av den 25 juni

På grund av omkopplingar på huvudvattenledningen i Österkalmare ska vattnet stängas av i delar av Västerkalmare och Österkalmare by stängas av.
På grund av omkopplingar på huvudvattenledningen i Österkalmare ska vattnet stängas av i delar av Västerkalmare och Österkalmare.
Avbrottet sker torsdagen den 25 juni mellan klockan 09.00 och 16.00.
Jomala kommun påminner berörda personer att tappa upp vatten i förväg, bland annat för toalettspolning. Boende uppmanas också att kontrollera att vattenkranar är stängda samt att stänga av disk- och tvättmaskiner.
Om boende upplever att vattnet är missfärgat ska man låta det rinna tills det blir helt klart.
“Missfärgat vatten är inte farligt. Vattnet blir gråvitt då det blandas med luft. Om Leakomatic finns installerad kan den behöva återställas efter vattenavsägning”, skriver kommunen i pressmeddelandet.